E BOOK IRFAN KHAIRI

7.0 Is Here!
iDevAffiliate 7
Price: $99.99 USD



more information

Tuesday, October 4, 2016

NOVEL BARU - SELINGKUH




Assalamualaikum....memang sangat lama saya tak update blog sendiri. Saya selalunya update di facebook dan instagram sahaja. Hari ni saya nak war-warkan tentang kelahiran novel baru saya yang bertajuk SELINGKUH. Segala info berkenaan novel ni banyak saya update di facebook aini marisha, jadi anda boleh baca di sana ya. Harga novel sahaja hanya RM23.00. Oleh kerana novel ini adalah terbitan saya sendiri, jadi stoknya adalah terhad. Saya juga hanya menjual secara online sahaja. Pesanan untuk membeli novel ni boleh dibuat terus kepada saya melalui cara yang dinyatakan di dalam iklan di atas. 

Di bawah ni saya sharekan sedikit prolog novel ini ya...

PROLOG


K
akitangan di bahagian kecemasan di Hospital Putrajaya berada di dalam keadaan panik dan kelam kabut. Jururawat dan petugas hospital kelihatan berlari-lari keluar dan masuk bagi mendapatkan peralatan kecemasan yang diarahkan oleh doktor yang bertugas. Doktor Kamarul sudah dibasahi peluh. Degupan jantung Rania terhenti. Garisan melintang lurus di monitor Electrocardiograph (ECG) terpapar dengan bunyi yang nyaring. Doktor Kamarul dan Pegawai perubatan yang membantu cuba sedaya upaya untuk menyelamatkan Rania.
            “Call Doktor Taufiq Hidayat now!! Hurry!!!” Doktor Kamarul semakin cemas melihat keadaan Rania.
“Come on Rania! Don’t give up. You are strong! Come on Rania!!!!” Doktor Kamarul berkata dengan kuat sambil menekan dada Rania untuk melakukan CPR.
“Nurse!!! Get ready with defibrillator machine!! Now!!” Doktor Kamarul menjerit lagi kepada jururawat yang bertugas di dalam bahagian kecemasan setelah rawatan CPR tidak berjaya. Denyutan jantung Rania masih tiada. Jururawat tersebut berlari mengambil mesin yang dimaksudkan kemudian menyerahkan defibrillator paddle kepada Doktor Kamarul.
“Ok nurse. Use 360 joules!!!” Doktor Kamarul mengarahkan. Serta merta itu juga paddle tersebut diletakkan ke atas dada Rania dan arus elektrik terus disalurkan bagi membantu merenjatkan semula degupan jantung yang terhenti.
“Again!!!” Doktor Kamarul mengarahkan semula apabila masih tiada perubahan di mesin ECG.
“Rania!!! Come on!! Wake up Rania!!!.”
Doktor Taufiq Hidayat masuk ke bahagian kecemasan dan terkejut melihat keadaan di dalamnya. Tetapi yang lebih membuatkan dia tergamam adalah apabila melihat pesakit yang sedang berada di atas katil rawatan… “Rania???”
“Taufiq!! Jangan tercegat saja di situ. Help me now!!!” Panggilan Doktor Kamarul menyentapkan diri Taufiq Hidayat. Dia segera rapat ke katil pesakit dan membantu memberikan rawatan kecemasan.
“Come on Rania….fight!!!” Kali ini kata-kata Doktor Taufiq Hidayat dan Doktor Kamarul silih berganti memberikan kata-kata semangat untuk menyelamatkan nyawa Rania.


No comments: